Fyndiq omdöme

av | okt 5, 2016 | 2 Kommentarer

Fyndiq omdöme och recension

  • Vanligtvis leverans inom 1-3 dagar
  • Maximal leveranstid 21 dagar
  • Ångerrätt: 30 dagar
  • Ånger = Du står för returkostnad
  • Reklamation = Fyndiq står för returkostnad
  • Certifierade av Trygg e-handel
  • Betyg på Trustpilot: 4,1 av 5
  • Betala med kort, Trustly, Swish eller faktura
  • Grundades 2009

Om Fyndiq och deras sortiment

Gillar du att shoppa och göra fynd? Vill du handla bekvämt via nätet och få massor av tips på bra ha grejer? Då är Fyndiq den perfekta, smarta fyndshoppen för dig. Nu ska vi ge vårt omdöme om Fyndiq, den svenska varianten på Amazon. Här kan du hitta dina favoritfynd inom allt från mobiltillbehör, leksaker, mode, elektronik, heminredning till sport, fritid, underhållning, skönhet osv.

På Fyndiq har man samlat hundratusentals av Sveriges bästa fynd från hundratals butiker på ett och samma ställe. Det är hur lätt som helst att fynda.
Varje dag får Fyndiq in hundratals nya fyndprodukter. Så det är bara att hålla koll på sajten hela tiden, varje dag om man vill. Köpet gör man enkelt på nätet och varorna skickas direkt hem från de butiker som säljer produkterna på Fyndiq. Man betalar endast en enhetsfrakt på 49 kronor oavsett hur många varor man fyndar.

Varumärken

Hos Fyndiq kan man fynda produkter bland över 1 500 olika varumärken. Några av dessa är Samsung, Apple, NYX, Better Bodies, W7, Make up Revolution, Armani, 2117 of Sweden, Pilaten, L´Oréal, Bosch, Terrapin och Deltaco.

Fynda, handla och betala

Det är enkelt att shoppa hos Fyndiq. Så här går det till:
1. Det är bara att surfa in på Fyndiq och göra sina favoritfynd. Här finns hundratusentals olika produkter från tusentals olika butiker med det mesta man kan tänka sig, och lite till.

2. När man hittat ett fynd hos Fyndiq så klickar man på ”Lägg i kundvagnen”. När man sedan lagt in alla sina fynd i kundvagnen, klickar man på ”Till kassan”. Här ska man kontrollera att alla varorna är med och här kan man ändra antal eller ta bort något. Vill man lägga till ett fynd är det bara att leta upp det som vanligt och klicka på ”Lägg i kundvagnen” igen. Sedan ska man gå till kassan igen. Fynden ligger kvar om man fortsätter att handla.

3. Sedan väljer man hur man vill betala. Man kan betala via Klarna, VISA och MasterCard. Eller direktbetning via Payson eller presentkort. Man ska fylla i ett formulär med sina personuppgifter. Det är viktigt att fylla i sin mejladress och mobilnumret eftersom man då kan få en sms-avisering vid leverans. När man bekräftat sin beställning görs betalning för det betalsätt man valt. Fyndiq skickar en bekräftelse på att de tagit emot beställningen. Det är viktigt att veta att man efter ett genomfört köp inte kan lägga till varor till en order, i sådana fall måste man göra ett nytt köp för dessa varor.

4. De beställda varorna skickas direkt hem till kunden från de butiker som säljer varorna på Fyndiq. Har man beställt fler än en produkt kan de skickas från olika butiker och kommer då i olika brev eller paket. Fynden levereras 3-5 arbetsdagar efter beställning. Paketen kan komma olika dagar och en del paket kanske måste hämtas ut på utlämningsställen. Man får en avi från Posten, Schenker eller DHL.

Tryggt att shoppa online hos Fyndiq

Fyndiq är Trygg e-handels certifierade och tillämpar konsumentköplagen. Produkterna hos Fyndiq kommer från olika butiker, men det är Fyndiq som ansvarar för kundens order från beställning till leverans. Fyndiq arbetar med ledande leverantörer av betalsystem för näthandel. Alla personuppgifter behandlas konfidentiellt.

Är du handlare och vill sälja varor på Fyndiq?

Vill du nå fler kunder och sälja mer? Hos Fyndiq får man enkelt och bekvämt en försäljningskanal som står för massa sådant som man som handlare kanske vill slippa ägna sig åt eller lägga pengar på. Fundiq tar hand om marknadsföring, betalväxelkostnader och kundtjänst. Hos Fyndiq behöver man som handlare bara ta emot order och leverera till kunderna.

Man behöver man inte betala för produkter som är dyra att marknadsföra eller svårsålda varor som man inte vill lägga tid på att få sålda. Man behöver inte hålla koll på om kunderna betalar och inte lägga ner massa tid på kundtjänstmail. Utnyttjar man Fyndiq som försäljningskanal kan man också testsälja produkter eller köpa in större kvantiteter.

Handlare som använder Fyndiq gör det för att få en merförsäljningskanal och nå en ny och bredare kundkrets och snabbt och enkelt komma igång att sälja. Man ser också möjligheten att ha en utförsäljningskanal och lägga ut varor butikerna inte vill rea ut själva och för att kunna få bort s k hyllvärmare. Fyndiq är också ett alternativ till att ha en egen webbshop.

Fyndiq har inga fasta start-, månads- eller osåltavgifter. Fyndiq tar ut en fast avgift för varje såld produkt. Det är en prismodell som består av en viss % i selling fee och en fast avgift per produktkategori. 

Kundservice

Fyndiqs omdöme när det kommer till har kundtjänst är att den är smart och bra. Här kan man gå in och få hjälp av olika ledord som om man ångrat sig, inte är nöjd med produkten, fått vänta på leveransen eller om man vill höra av sig om något annat. För att snabbare få svar från kundtjänst, klistrar man bara in sitt beställningsnummer på kundservicesidan (numret har man fått av Fyndiq när man shoppat) och sen leds man vidare för nästa steg att skicka meddelandet. Vill man hellre ringa och prata med Fyndiqs support kan man göra det. Kundtjänsten har öppet vardagar 08.00 – 20.00.

Under kundtjänst på hemsidan finns även utförlig information steg för steg om hur man handlar och betalar, allmänna villkor, vanliga frågor och svar, säkerhet och sekretess m m. Fyndiq har även en support för handlarna.

Hemsidan

Fyndiq har en jättebra, inspirerande och lättnavigerad hemsida. Hela sidan är som ett stort säljande skyltfönster. Precis som det ska vara ju. Här får man tips på extra bra erbjudanden som lyfts just nu, veckans deal, populära favoritprylar osv. På Fyndiqs startsida finns allt överskådligt och i toppmenyn hittar man alla olika produktgrupper som man söker vidare på för att se hela det aktuella sortimentet inom respektive kategori. När man sökt på en kategori som man är nyfiken på kommer det upp topp 5 av bästsäljarna. I toppmenyn hittar man också alla varumärken och även här finns tips på bästsäljarna och Fyndiqs favoriter. Under rubriken presenttips finns produkter kategoriserade under exempelvis traditionella högtider. teman, födelsedagar osv.

På starten finns en sökruta där man kan göra en direktsökning på hundratusentals produkter. Här kan man även se sin kundvagn, gå till kassan och välja betalsätt. I toppmenyn klickar man sig vidare till kundtjänst och bredvid högst upp på sidan finns information om trygg e-handel och symboler för betalsätten Klarna, VISA- och MasterCard kort.

Längst ner på sidan finns hänvisning till kundtjänst samt utförlig information om hur man handlar och betalar, villkor, leverans och returer. Här hittar man också rubriker som exempelvis information om Fyndiq och hur man gör om man som handlare vill sälja på Fyndiq. Fyndiq har även en sida med information om återvinning av elektriska och elektroniska produkter. På hemsidan kan man anmäla sig om man vill ha Fyndiqs nyhetsbrev. Fyndiq finns i sociala medier.

Mobilanpassad hemsida

Fyndiq har en perfekt mobilanpassad hemsida. För ett företag som jobbar med försäljning online är detta ett måste. Antalet personer som köper via nätet ökar hela tiden och eftersom Fyndiqs affärsidé är att varje dag uppdatera shoppen med nya fyndvaror är det självklart enklast för kunderna att kolla och shoppa i mobilen. Var man än befinner sig. Här hittar man enkelt hela sortimentet, de senaste erbjudandena och det är bara att lägga i kundkorgen och handla.

Varför ska man välja Fyndiq?

Om man gillar att shoppa och fynda i ett jättestort sortiment av olika slags varor är Fyndiq en smart och enkel lösning. Här köper man allt online och får hemleverans inom 3-5 arbetsdagar. Sortimentet är hur stort som helst, här finns något för alla under ett och samma tak. Varje dag får Fyndiq in hundratals nya spännande fyndprodukter. Är man handlare och vill förenkla sin försäljning är Fyndiq en perfekt försäljningskanal för att lägga ut sina olika varor.

Generell bolagsinformation

Fyndiq är Sveriges största fyndvaruhus på nätet. Företaget startade 2010 av Dinesh Nayar, Fredrik Norberg, Micael Widell, Dan Nilsson och David Brudö. Affärsidén är att bygga en enkel och användarvänlig e-handelsplattform för konsumenter. För handlarna är Fyndiq en smart merförsäljningskanal som besparar handlaren både tid och pengar. 

Sammanfattning & betyg fyndiq omdöme

Fyndiq får ett högt betyg sett till vårt omdöme för att man gör det enkelt för konsumenten att fynda och shoppa på nätet. Varje dag tillkommer hundratals nya varor på sajten. Kunden kan välja och vraka i ett mycket stort sortiment med allt från exempelvis elektronik, mobiltillbehör, skönhet, hälsa och mode till sport, leksaker, heminredning och underhållning. Det är lätt att handla och betala via Klarna eller kort. Beställda varor levereras mellan 3-5 arbetsdagar direkt till kunden.

Fyndiq bidrar även till att öka e-handeln i Sverige genom att låta handlare testsälja produkter, bli av med hyllvärmare i sina butiker eller skapa merförsäljning i Fyndiqs försäljningskanal. Ytterligare ett plus är en lättnavigerad hemsida, även för mobilen. Kundservice når man med ett klick på sajten och här får man dels svar på vanliga frågor dels är det lätt att kontakta kundtjänst via mail eller telefon. Kundtjänsten har mycket bra öppettider, nämligen dygnet runt (24/7)